En Yeniler
Yükleniyor...

Kaymakamlık Bursu

Bu yazımızda sizlere yılda 2 defa başvurulan Kaymakamlık Bursu’ndan bahsedeceğiz. “Kaymakamlık Bursu nedir, kimler yararlanabilir, hangi belgeleri teslim etmek gerekir, ödemeler ne şekildedir? Kaymakamlık bursu son başvuru tarihi 2014”gibi bu bursu anlatan birçok sorunun cevabını vererek sizlere yeni bir burs haberi sunmuş olacağız…

Kaymakamlık Bursu’na yılda 2 defa Eylül ve Şubat aylarında başvurulur. Her başvurunun neticesi ve ödemesi kendi içerisinde değerlendirilir.

Burs karşılıksızdır. Burs için başvurunuzu ikametgahınızın bulunduğu ilçedeki Kaymakamlık’a yapacaksınız.
Bursa başvurmak için 2 yolunuz var. Ya mahalle muhtarına giderek burs hakkında bilgi alırsınız, muhtar da sizi gereken şekilde yönlendirir. Ya da direkt Kaymakamlık’a gidip burs almak için başvuru yapacağınızı söylediğinizde sizi yönlendirirler.

Bursa başvurmak için teslim etmeniz gereken belgeler şu şekildedir:
1-)Öğrencinin T.C kimlik fotokopisi
2-)Öğrenci adına açılmış banka hesabına dair bilgileri içeren bir kağıt (IBAN numaranız da yer alsın)
3-)Öğrenci belgesi
kaymakamlık bursu4-)1 adet vesikalık fotoğraf
5-)İkametgah (artık online sistem kullanıldığı için gerekmeyebilir)
6-)Kaymakamlık’tan alınan başvuru formu (formu doğru bir şekilde dolduracaksınız)

Burstan kimler yararlanabilir?
Bu burstan ikinci öğretimdeki öğrenciler dahil olmak üzere üniversite okuyan tüm öğrenciler yararlanabilir. Eğer bir yerde sigortalı olarak çalışıyorsanız burstan yararlanamazsınız.

Bursun miktarı kaç TL’dir? Ödeme şekli nasıl olur?
Bursun kesin bir miktarı yok. Kaymakamlıklara göre değişiyor. Genel olarak bakarsak ilk başvuruda (Eylül) 500 TL, ikincide (Şubat) 400 TL alabiliyorsunuz.
Ödemeler bazen peşin yapılırken bazen aylık taksitler halinde yatırılıyor.
Burs çıkan öğrencilerin paraları, başvurular alındıktan sonra en az 1 ay ile en fazla 3 ay arasında bildirilen hesaba yatırılıyor.

Son olarak eklemek isteriz ki; bazı Kaymakamlıklar böyle bir burs ödemesi yapmıyor.

0 yorum:

Yorum Gönder